
Generálny dopravný plán mesta Trnava z roku 2008 mal so Študentskou a cyklochodníkom iný zámer.
A toto je aj naše riešenie, ktoré by z nášho pohľadu bolo najestetickejšie a najbezpečnejšie – viesť cyklo-trasu na Študentskej ulici v strede zeleného deliaceho pásu. V prípade potreby ochranného pásma pre niektoré médiá vedené v zemi sa cyklochodník môže zhotoviť napríklad z recyklovaného demontovateľného plastu. V Trnavskej teplárenskej nám potvrdili, že parovod pod cestou nemá žiadne ochranné pásmo.
Jestvujúce zelené ostrovčeky by sme spojili do jedného celku, čo by bezpečnosť cyklistov zvýšilo maximálne a zároveň by na Študentskej ulici pribudlo viac zelene. Takéto riešenie nemá žiadne negatívne dopady na lokalitu, najmä na parkovanie a celkovú potrebnú zmenu riešenia dopravy. Pre podobne realizované zmeny nemusíme chodiť ďaleko. Bratislava má napríklad takto upravenú Trenčiansku ulicu s cyklochodníkom v strede zeleného pásu aj s následnou nadväznosťou na bočné ulice.

Podporujeme budovanie ďalších cyklochodníkov, ale tak, aby zvýhodnenie jednej skupiny účastníkov cestnej dopravy (cyklistov) neobmedzovalo omnoho väčšiu skupinu – vodičov a chodcov.


Braňo Baroš