Mesto, kde sa vraj žije kráľovsky.
Čo na to podDANÍ?
Trnavská radnica zverejnila nové mestské logo. Jeho vzhľad spustil búrlivú diskusiu. Mnohým Trnavčanom sa nové logo nepáči, objavili sa obvinenia z plagiátorstva, pochybnosti o regulérnosti súťaže a dokonca aj návrhy na jej zopakovanie. Súčasťou novej identity je aj slogan „Mesto, kde sa žije kráľovsky“. Či je to pravda, posúdia samotní Trnavčania. Jedno je isté, dane máme v Trnave kráľovské.
Veríme, že komisia zložená z uznávaných slovenských odborníkov robila, čo mohla a zo zaslaných návrhov vybrala ten najlepší. Medzi trnavčanmi sa však zdvihla (oprávnená) vlna kritiky. Mnohí nové logo prirovnávajú k logu cigariet a iným značkám, najviac však k značke dámskej bielizne Palmers, ktorú až príliš okato pripomína. Vizibilita značky Palmers je pomerne silná. Až tak, že rezonuje po celej Európe – to nie je práve prepojenie, ktorým sa chcú Trnavčania navonok prezentovať.

„Našou ambíciou pri vyhlasovaní súťaže bolo nájsť rozpoznateľný vizuálny symbol, s ktorým sa budú domáci identifikovať a bude moderne reprezentovať mesto v rámci Slovenska i za hranicami. Som presvedčený, že sa nám to podarilo,“
primátor Trnavy Peter Bročka.
„Koruna zreteľne odlišuje identitu mesta od iných inštitúcií aj identitu Trnavy od iných miest.“
Adrián Jurkáček, autor nového loga Trnavy
„Minimalizmus je fajn, ale stáva sa mantrou priemerných. Navyše vytvára lievik, v ktorom sa stretnú všetky podobné návrhy. Preto skúsený autor mal mať pripravené prieskumy a rešerše. Pre mňa, ako Trnavčana, je takáto asociácia neprijateľná.“
Braňo Baroš

Stačilo preskúmať ponuky na internete a Mesto by ušetrilo minimálne 5 000 €.
Zdroj: creativemarket.com
Nové logo vzhľadom na svoju jednoduchosť už existuje v mnohých ďalších obmenách a nespĺňa nároky na jedinečnosť a zapamätateľnosť. Okrem toho nie je ničím špecifické pre Trnavu – rovnako by sa toto logo dalo použiť napríklad aj pre Trenčín, ktorý bol rovnako kráľovským mestom (1412). O originalite loga máme vážne pochybnosti. Znaky mesta by mali mať určitú kontinuitu s prihliadnutím na históriu. Nové logo tieto požiadavky nespĺňa ani jedným atribútom. Trnava a jej obyvatelia si určite zaslúžia originálnejšie logo.
Je zarážajúce, že ani po takejto reakcii a argumentácii poslanci na radnici na čele s primátorom nie sú schopní sebareflexie, a bez ohľadu na názory občanov mesta si stále idú to svoje.

Braňo Baroš